reklama

Ja som Bratislavčan

Bratislavu mám rad, nielen preto, že som tu študoval a našiel svoju rodinu, ale preto, že ju považujem za pekné miesto pre život. Bratislava má ideálnu veľkosť. Nie je taká veľká, aby musela riešiť problémy veľkomiest, ani taká malá, aby nebolo čo robiť. Bratislava má vodu, Bratislava má parky, Bratislava ma lesy. Turisti sú často veľmi milo prekvapení pri návšteve nášho mesta.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (87)

Po Bratislavskom starom meste sa prechádzam rád, niekedy sám a niekedy sprevádzam turistov. Chodím po meste a rozpravám o histórii, ukazujem pamiatky a rozpravám o zvykoch. Napríklad keď vidím niekde, ako sa fotí nevesta (minule mi istá Španielka povedala, že tam je aj ženích), rozprávam o zvykoch na slovenských svadbách. Keď prídu v marci, alebo v apríli, rozpravám im o veľkonočných zvykoch. V decembri rozpravám o Vianociach o kaproch na námestiach a o stovkách koláčov na vianočných stoloch, atď. Vždy ich to zaujíma. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Moji turisti sú z bratislavského starého mesta veľmi milo prekvapení. Pravda je, že keď majú tak žalostne málo informácii, všetko ich prekvapí (pozdravujem pánov zo SACR). Myslím si, že v okolí neexistuje také pekné stredoveké námestie, ako je bratislavské hlavné námestie. Také námestie nie je v Prahe, ani v Budapešti, ani vo Viedni. Tak isto také pekné námestie ako Hviezdoslavovo námestie nenájdete nikde na okolí. Najbližšie podobné námestie som videl až vo Ľvove, ale Bratislavské má ešte tu výhodu, že konči pri Dunaji. 

Turisti čo prichádzajú autobusom a vidia bratislavský hrad, majú o zážitok navyše . Po krátkej návšteve Bratislavy (najčastejšie turisti robia len krátku zastávku na ceste z Prahy do Budapešti, alebo opačne) mi často hovoria, že Bratislava je krajšia ako Budapešť, a nájdu sa aj takí, ktorým sa ľúbi viac ako Praha. Bratislava robí veľmi dobrý dojem. Staré mesto je kompaktné a útulné, celá je pešou zónou, je čistá, má pekné barokové paláce a terasy kde si môžete sadnúť na kávu. Z týchto terás je krásny výhľad na okoloidúce ...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Staré mesto Bratislavy je krásne, ale brány do mesta: vlaková a autobusová stanica sú hanbou mesta a nemyslím, že treba milióny, aby sa niečo s tým urobilo, kým sa nepostavia nové budovy. Stačí natrieť pár stien, možno pár „zakrývacích billboardov“, trochu poupratovať a dôsledne pokutovať ľudí, ktorí hádžu špinu na zem. Myslím si, že je to lepšia a lacnejšia investícia ako kampaň na viedenskom letisku.

Bratislava nemá veľké problémy s dopravou. Tí, čo už šoférovali vo veľkých mestách vedia, o čom hovorím. Bratislava má veľké problémy s parkovaním. Problém sa „rieši“ tolerovaním parkovania na chodníkoch. Nie je to žiaduce, ani správne, ale zatiaľ by bolo horšie to zakazovať. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Viem si predstaviť Bratislavu, ako jedno z najlepších miest pre život na zemi. Viem si predstaviť jeden krásny bulvár popri Ružinovskej s parkami, lavičkami, malými cukrárňami, detskými ihriskami a cestami pre cyklistov a korčuliarov, druhý cez celú Bajkalskú až hore ku malým Karpatom a tam miesta na trávenie voľného času, ďalší na oboch stranách Dunaja, potom po Chorvátskom ramene a všetky nejako pripojené. Určite by sa našli aj ďalšie miesta.

Potom si viem predstaviť upravené územia okolo Dunaja, alebo dunajských ramien. Je škoda nevyužiť tieto priestory, ako zóny oddychu pri vode.

Myslím si, že pred skoro tridsiatimi rokmi som si dobre vybral a myslím si že moje predstavy o krásnej Bratislave (nie len o starom meste) uvidím ešte ja a nie len moje deti. Vidím aj istú zmenu v prístupe ľudí k svojmu okoliu a k občianskej spoločnosti. Fandím zelenej hliadke a iným dobrým anjelom a vidím budúcnosť optimisticky. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Po tak dlhom čase čo žijem v Bratislave a potom, ako som mesto ukázal tisíckam turistov, môžem hrdo povedať: Ja som Bratislavčan.

Carlos Arturo Sotelo Zumarán

Carlos Arturo Sotelo Zumarán

Bloger 
  • Počet článkov:  66
  •  | 
  • Páči sa:  16x

Prišiel som na Slovensko študovať pred viac ako 30 rokmi a potom som sa vrátil do Peru, žil som istý čas v Mexiku, ale nakoniec som sa s rodinou rozhodol vrátiť na Slovensko, kde som nepretržite 10 rokov. Som majiteľ CK Eslovaquia travel a sprevadzam krajiny Latinskej Ameriky: Peru, Bolivía Ekvador, Mexiko, Guatemala, Čile, Argentina, Belize a Honduras. Som byvali majiteľ peruánskej reštaurácie CASA INKA v Bratislave. Zoznam autorových rubrík:  Peru - InkoviaDobývanie PeruPeru - zvyky a kultúraPeru - GastronomiaSlovensko a JaPeru - Mesta a PamiatkyPeru - CestopisyAmazonský pralesOpera a kultúraNezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu