reklama

Ja som sa nevydaril

Peru je silno náboženská krajina, rovnako, ako celá Latinská Amerika. Ľudia nielen chodia do kostola, ale riadia svoj život kresťanskými hodnotami. Moja rodina mi to svojim príkladom nestále potvrdzuje, ale ja, asi som sa nevydaril ...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (20)

Moja mama

Moja mama nechodieva pravidelne do kostola. Môže vynechať nedeľnú omšu, ale nevynecháva modlitby. Okrem toho chodí do YMCA. To je kresťanská organizácia, ktorá pôsobí na celom svete. Ešte pred druhou svetovou vojnou pôsobila YMCA aj na Slovensku. Mama je súčasťou jednej skupiny, ktorá sa stretáva každý týždeň, najčastejšie u nás doma, čítajú spolu bibliu a modlia sa spolu. Medzi sebou si pomáhajú a robia aj charitu. Niekedy chodia do starobincov a prinesú tam oblečenie a čistiace prostriedky (väčšina starobincov u nás patrí rôznym charitatívnym organizáciami a štát ich nefinancuje). Vždy, keď cestujem do Peru, prinesiem preto staré oblečenie (čo sa mi zmesti do kufra), ale aj staré okuliare, ktoré odovzdajú chudobným. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dvakrát do roka chodia do chudobných časti mesta a varia pre chudobné rodiny. Pred Vianocami im robia vianočný olovrant typický pre Peru (varenú čokoládu a talianske sladké pečivo Panetone),  okrem toho rozdávajú deťom staré hračky.

Môj Otec

Môj otec zomrel minulý rok. To isté čo som písal o mame robil, kým vládal, aj môj otec. Môj otec veľmi často dával almužnu. Nemohol prejsť okolo žobráka bez toho, aby mu nehodil nejakú mincu. Mama hovorila, že s otcom je lacnejšie chodiť taxíkom, ako autobusom, lebo do našich autobusov často chodia chudobní predávať drobné veci ako cukrovinky, ceruzky, ihle a nite, atď. Môj otec musel od každého niečo kupovať. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Po pohrebe rozprával môj brat nasledujúcu príhodu o otcovi: keď mal brat asi 6 rokov videl, ako nejaký starý žobrák vošiel do nášho domu. Môj brat kričal na otca a otec vyšiel z kuchyne a videl žobráka a vošiel znovu do kuchyne. Môj malý brat si myslel: „Otec išiel po palicu a teraz ho tak zbije“, ale môj otec nevyšiel hneď, tak brat utiekol na druhé poschodie a našiel tam metlu a vrátil sa a kričal na otca: „Tu mám palicu“ a zrazu videl ako môj otec vyšiel z kuchyne s tanierom teplej polievky. Brat rozprával, že roky sa hanbil za svoje správanie.    

Dedinská komisia pre náboženské otázky.

Môj kamarát Carlos, ktorý študoval v Prahe, má českú manželku a rozprával mi, čo sa im stalo, keď išli bývať spolu s dvoma deťmi do Huacho (čítajte: guačo), mestečko blízko Limy. Oni sú celá rodina neveriaci.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Povedal mi, že keď manželka chodila po deti do školy, vždy iný rodič spolužiaka ich detí sa ku nej pridal a celú cestu ju sprevádzal a rozprával sa s ňou o bohu. Raz sa môj kamarát stretol s bývalým spolužiakom, ktorý mu rozprával, ako do mesta prišla jedna rodina, kde sú všetci neveriaci a ako v tej škole majú starosti o nich a všetci sa modlia, aby aj oni stretli boha a dokonca vytvorili komisiu a striedajú sa, aby ich priviedli na vieru J . 

Ja

Ja som neveriaci. To u nás je veľký problém, nie tak pre mňa ako pre moju rodinu, ktorá sa trápi aby som neskôr našiel svoje teplé miesto tam hore. Ja rešpektujem vieru svojej rodiny a som veľmi vďačný za etické princípy, ktoré mám a ktoré pramenia z tejto viery. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Moja mama sa modlí za nás všetkých, ale za mňa dva krát viac (potrebujem to!). Ja som presvedčený, že boh ju miluje tak, ako ona miluje jeho a počúva jej modlitby. Raz mi povedala, že sa stále modlí, aby jej deti mali VEĽA roboty, aby nikdy nemali problémy s peniazmi. A vtedy som všetko pochopil. Vtedy som mamu presvedčil, aby sa radšej modlila, aby sme mali vyšší plat J .   

Ja som sa fakt nevydaril.

Carlos Arturo Sotelo Zumarán

Carlos Arturo Sotelo Zumarán

Bloger 
  • Počet článkov:  66
  •  | 
  • Páči sa:  16x

Prišiel som na Slovensko študovať pred viac ako 30 rokmi a potom som sa vrátil do Peru, žil som istý čas v Mexiku, ale nakoniec som sa s rodinou rozhodol vrátiť na Slovensko, kde som nepretržite 10 rokov. Som majiteľ CK Eslovaquia travel a sprevadzam krajiny Latinskej Ameriky: Peru, Bolivía Ekvador, Mexiko, Guatemala, Čile, Argentina, Belize a Honduras. Som byvali majiteľ peruánskej reštaurácie CASA INKA v Bratislave. Zoznam autorových rubrík:  Peru - InkoviaDobývanie PeruPeru - zvyky a kultúraPeru - GastronomiaSlovensko a JaPeru - Mesta a PamiatkyPeru - CestopisyAmazonský pralesOpera a kultúraNezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu