reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Carlos Arturo Sotelo Zumarán

Carlos Arturo Sotelo Zumarán

Bloger 
  • Počet článkov:  66
  •  | 
  • Páči sa:  16x

Prišiel som na Slovensko študovať pred viac ako 30 rokmi a potom som sa vrátil do Peru, žil som istý čas v Mexiku, ale nakoniec som sa s rodinou rozhodol vrátiť na Slovensko, kde som nepretržite 10 rokov. Som majiteľ CK Eslovaquia travel a sprevadzam krajiny Latinskej Ameriky: Peru, Bolivía Ekvador, Mexiko, Guatemala, Čile, Argentina, Belize a Honduras. Som byvali majiteľ peruánskej reštaurácie CASA INKA v Bratislave. Zoznam autorových rubrík:  Peru - InkoviaDobývanie PeruPeru - zvyky a kultúraPeru - GastronomiaSlovensko a JaPeru - Mesta a PamiatkyPeru - CestopisyAmazonský pralesOpera a kultúraNezaradenéSúkromné

reklama

Slovensko a Ja

Moje spomienky na život v ČSSR

Carlos Arturo Sotelo Zumarán

Moje spomienky na život v ČSSR

Blíži sa 17. November a 25 rokov od nežnej revolúcie. Vtedy som študoval v Bratislave. Toto sú moje spomienky na život v ČSSR.

  • 10. nov 2014
  • Páči sa: 1x
  • Prečítané: 3 175x
  • 10
Los mučačos po 25 – rokoch

Carlos Arturo Sotelo Zumarán

Los mučačos po 25 – rokoch

Väčšina z nás mala medzi 18 – 22 rokmi, keď sme dorazili na Slovensko. Všetci sme boli izolovaní od rodiny. Ja som dostával 1 list mesačne a telefonoval som s rodinou dva krát do roka. A teraz je to veľká radosť, keď sa po roku opäť stretneme.

  • 27. okt 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 9 408x
  • 25
Keď Siladice, Ružomberok a Selce sú hlavnou atrakciou Slovenska

Carlos Arturo Sotelo Zumarán

Keď Siladice, Ružomberok a Selce sú hlavnou atrakciou Slovenska

Práca sprievodcu prináša zaujímavé situácie. Napríklad, keď sa s Vami spoja turisti z ďalekej Argentíny a ako hlavný cieľ cesty po Slovensku požadujú také miesta, ako Siladice, Ružomberok a Selce ...

  • 18. sep 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 11 254x
  • 18
Slovensko: Cesta okolo sveta za 7 dní

Carlos Arturo Sotelo Zumarán

Slovensko: Cesta okolo sveta za 7 dní

Celý minulý týždeň som znovu cestoval po Slovensku s turistami. Nemávam často príležitosť dopriať si takéto cesty, lebo turisti sa obyčajne zastavujú len na pár hodín v Bratislave, alebo maximálne na pár dní a vtedy vidíme len okolie Bratislavy.

  • 14. júl 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 10 419x
  • 16
Ja som Bratislavčan

Carlos Arturo Sotelo Zumarán

Ja som Bratislavčan

Bratislavu mám rad, nielen preto, že som tu študoval a našiel svoju rodinu, ale preto, že ju považujem za pekné miesto pre život. Bratislava má ideálnu veľkosť. Nie je taká veľká, aby musela riešiť problémy veľkomiest, ani taká malá, aby nebolo čo robiť. Bratislava má vodu, Bratislava má parky, Bratislava ma lesy. Turisti sú často veľmi milo prekvapení pri návšteve nášho mesta.

  • 30. jún 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 13 971x
  • 87
reklama
Ako som pozval svoju mamu na Slovensko

Carlos Arturo Sotelo Zumarán

Ako som pozval svoju mamu na Slovensko

Neuveríte, čo som musel robiť, aby som Ja, už viac ako 10 rokov občan SR a EU, pozval svoju mamu na návštevu na Slovensko.

  • 14. máj 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 21 416x
  • 61
Eslovenčina je ťažká - Univerzita

Carlos Arturo Sotelo Zumarán

Eslovenčina je ťažká - Univerzita

V polovici 80-tych rokov som dostal štipendium a prišiel som do Bratislavy. Po roku na jazykovej škole som konečne nastúpil na univerzitu. Najprv som sa presťahoval na internát. Prvý deň v škole som spoznal svojich slovenských spolužiakov...

  • 5. máj 2014
  • Páči sa: 1x
  • Prečítané: 50 208x
  • 126
Prvý rok na Slovensku

Carlos Arturo Sotelo Zumarán

Prvý rok na Slovensku

V polovici 80-tych rokov som dostal štipendium a prišiel som do Bratislavy. Nedávno som písal o tom, ako sme žili a učili sa po slovensky na jazykovej škole. Teraz napíšem o každodennom živote na Slovensku v prvom roku.

  • 4. feb 2014
  • Páči sa: 1x
  • Prečítané: 14 268x
  • 33
Eslovenčina je ťažká - jazyková škola

Carlos Arturo Sotelo Zumarán

Eslovenčina je ťažká - jazyková škola

V polovici 80-tych rokov som dostal štipendium a prišiel som do Bratislavy. O ceste a prvých dojmoch som už písal dva články. Teraz napíšem ako sme na jazykovej škole žili a učili sa po Slovensky.

  • 10. dec 2013
  • Páči sa: 1x
  • Prečítané: 14 984x
  • 46
Peruánec Habsburgovec

Carlos Arturo Sotelo Zumarán

Peruánec Habsburgovec

Slovensko som precestoval niekoľko krát. Vždy, keď mám príležitosť a čas, vezmem auto a rodinu a ideme si pozrieť nejaký hrad, alebo ideme niekam na turistiku. Moje deti mi niekedy hovoria, že dvadsiaty šiesty hrad sa bude podobať na dvadsiaty piaty a keď už sme videli 7 drevených kostolov tento víkend, nemusíme vidieť ôsmy. Po týchto cestách sa vo mne vytvoril symbol slovenskej dediny

  • 17. okt 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 671x
  • 5
reklama
Krajina z rozprávky

Carlos Arturo Sotelo Zumarán

Krajina z rozprávky

V našej reštaurácii pracujú traja profesionálni peruánski kuchári. Pre všetkých bola cesta na Slovensko ich prvou cestou lietadlom. Na Slovensku videli prvýkrát iný svet. Ja som na Slovensko prišiel už dávno a o svojich prvých dojmoch som už niečo písal. Tu napíšem niektoré dojmy našich kuchárov.

  • 3. sep 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 556x
  • 8
Eslovenčina je ťažká – časť druhá

Carlos Arturo Sotelo Zumarán

Eslovenčina je ťažká – časť druhá

O problémoch nás cudzincov so slovenskou výslovnosťou som písal v mojom prvom článku. V ňom sa dozviete prečo „Eslovenčina“. Tento článok je o skloňovaní vlastných mien a o tom, ako mňa vlastná krajina prekvapila ...

  • 11. júl 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 16 242x
  • 70
Mama mi preplakala 200 Kčs

Carlos Arturo Sotelo Zumarán

Mama mi preplakala 200 Kčs

Moje prvé dni na Slovensku boli skôr o stretnutí s komunitou zahraničných študentov, ktorí prišli tiež na Slovensko študovať a o objavovaní drobných vecí, ktoré bežne nikto nevidí.

  • 6. jún 2013
  • Páči sa: 1x
  • Prečítané: 6 800x
  • 12
Prečo som prišiel na Slovensko?

Carlos Arturo Sotelo Zumarán

Prečo som prišiel na Slovensko?

Bolo to veľmi dávno a nikdy som to neoľutoval. Naopak medzi tým som dva krát odišiel zo Slovenska a vždy som sa rád vrátil.

  • 30. máj 2013
  • Páči sa: 1x
  • Prečítané: 8 380x
  • 33
Eslovenčina je ťažká

Carlos Arturo Sotelo Zumarán

Eslovenčina je ťažká

Už vyše 20 rokov žijem na Slovensku, ale napriek tomu mám stále problém so slovenským jazykom. Tento článok je prvý, v ktorom chcem opísať niektoré problémy, ktoré my, ktorých materčinou je španielčina, máme so slovenčinou.

  • 14. feb 2013
  • Páči sa: 1x
  • Prečítané: 11 509x
  • 41
reklama
SkryťZatvoriť reklamu