reklama

Peruánske zvyky na nový rok

O Vianociach v Peru som písal minulý rok, ale aj na Nový rok máme vlastné zvyky. Napríklad už máte žlté nohavičky?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

O polnoci je prípitok. Pije sa šampanské a pritom zjeme 12 bobúľ hrozna. Hrozno sa má dojesť ešte skôr, ako skončí zvonenie zvonov na kostole. Takto sa privolá šťastie na celý nový rok. Tento zvyk je skôr španielsky, ale dodržuje sa skoro po celej Latinskej Amerike.

Aby ľudia mali peniaze, pripravujú malé červené zamatové vrecúška, do ktorých sa dáva 12 centových mincí. Vrecúška sa vyhodia cez okno o polnoci. 

Aby ľudia v novom roku cestovali, po polnoci bežia s prázdnymi kuframi okolo bloku, kde bývajú. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Starý rok sa spáli. Pripravuje sa bábka, ktorá symbolizuje starý rok a po polnoci sa spáli na ulici. Niekde zvyknú do nej dať lístočky, kde sú napísané spomienky, alebo fakty, na ktoré chcú zabudnúť.

Aby mali šťastný rok, ženy používajú žlté nohavičky. Hovorí sa, že najlepšie sú tie darované. V posledné dni roka všetky obchody predávajú žlté nohavičky.

Bitka na ulici. Keď som býval v Peru, o tomto zvyku som nevedel, ale posledné roky je veľmi populárny. Je to zvyk, ktorý existuje len v jednej andskej dedine. Na Silvestra ľudia, ktorí mali nejaký spor, si ho vyrovnajú bitkou na námestí. Každý rok sa takto na námestí bije niekoľko desiatok ľudí. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keďže Peru je na južnej pologuli, u nás je teplo. Pre veľa ľudí je nový rok začiatok plážovej sezóny a preto tisícky ľudí strávi Silvester na pláži. 

To sú zvyky, ktoré si pamätám. Vyskúšate nejaké?

Na zaver Vám zaželám:

Próspero aňo nuevo – úspešný nový rok.

Iné články:

O Vianociach v Peru

Moje prednášky o Inkoch

O tom čo pijeme v Peru

O tom ako sa pije pivo v Peru

Carlos Arturo Sotelo Zumarán

Carlos Arturo Sotelo Zumarán

Bloger 
  • Počet článkov:  66
  •  | 
  • Páči sa:  16x

Prišiel som na Slovensko študovať pred viac ako 30 rokmi a potom som sa vrátil do Peru, žil som istý čas v Mexiku, ale nakoniec som sa s rodinou rozhodol vrátiť na Slovensko, kde som nepretržite 10 rokov. Som majiteľ CK Eslovaquia travel a sprevadzam krajiny Latinskej Ameriky: Peru, Bolivía Ekvador, Mexiko, Guatemala, Čile, Argentina, Belize a Honduras. Som byvali majiteľ peruánskej reštaurácie CASA INKA v Bratislave. Zoznam autorových rubrík:  Peru - InkoviaDobývanie PeruPeru - zvyky a kultúraPeru - GastronomiaSlovensko a JaPeru - Mesta a PamiatkyPeru - CestopisyAmazonský pralesOpera a kultúraNezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu