reklama

Los mučačos po 25 – rokoch

Väčšina z nás mala medzi 18 – 22 rokmi, keď sme dorazili na Slovensko. Všetci sme boli izolovaní od rodiny. Ja som dostával 1 list mesačne a telefonoval som s rodinou dva krát do roka. A teraz je to veľká radosť, keď sa po roku opäť stretneme.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (25)

V 80-tych rokoch študovalo na Slovensku v priemere 180 študentov z Latinskej Ameriky. Ako sme sa sem dostali som popísal tu. V roku 1990 som skončil Vysokú školu a spolu s rodinou som odišiel do Peru. Študenti z Kuby museli odísť domov a dokončili školu na Kube. Študenti, ktorí sem chodili cez komunistickú stranu, prestali chodiť a počet zahraničných študentov začal prudko klesať. Takto nejako sa skončilo obdobie zahraničných študentov 80-tych rokov na Slovensku.

Už nemáme 20 rokov
Už nemáme 20 rokov 

Počas prvého novembrového víkendu sa po 4. krát stretneme v CASA INKA „los mučačos y mučačas“ (chlapci a dievčatá,) čo sme tu vtedy študovali. Niektorí prídu po prvý krát po vyše 20-tich rokoch, ale sú aj takí, ktorí nevynechali ani jedno stretnutie. Zase budeme počuť krik, plač, objatia, smiech a spomienky. Niektorí budú hovoriť ešte plynulo po slovensky a niektorí budú s problémami hľadať potrebné slová. Môžete hádať, kto cez tento víkend bude posledný odchádzať zo známych bratislavských diskoték latinskoamerickej hudby: „La Fiesta“, „Havana“ a „Zelený strom“. Aj keď už nemáme 20 rokov, patrí tanec stále k našim najobľúbenejším činnostiam. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Nazdravie
Nazdravie 

Za tieto 4 roky prišli na stretnutie ľudia priamo z Kolumbie a z Peru, dvaja bývalí študenti prišli z USA, jeden prišiel z Izraela, ostatní prišli z Európy: zo Španielska, Švajčiarska, Grécka, Nemecka, Anglicka, Holandska a Českej Republiky. Niektorí sme zostali na Slovensku. 

Kolumbia, Kostarika a Nikaragua
Kolumbia, Kostarika a Nikaragua 

Prvý deň si dáme zraz všetci v CASA INKA, tam bude to veľké stretnutie. Teším sa hlavne na tých, ktorí tu neboli niekoľko rokov. Na druhý deň budeme hľadať známe študentské pochutiny: vyprážaný syr, guľášovú polievku, bryndzové halušky, kofola, vinea a veľa, veľa piva. Potom máme v pláne navštíviť tieto hrady: Čachtický, Beckov a Trenčiansky. Neskôr navštívime ďalšie pamätihodnosti ako internát Družba, Mladosť, Bernolák, alebo jazykové školy v Senci a na Šoltésovej ulici. Niektorí možno prídu s vlastnými deťmi, ktoré možno budú staršie ako my, keď sme sem prišli študovať. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Ako pred dvadsiatimi rokmi
Ako pred dvadsiatimi rokmi 

Celý rok čakám na toto stretnutie: Juanita bude taká pekná ako vždy?, Nubia bude tancovať do vyčerpania?, Thomas bude stále predseda UNELAE (asociácia latinskoamerických študentov)?, Jolanda sa spoji s nami cez skype a bude kričať z Mexika?.

Dovidenia o rok
Dovidenia o rok 

Väčšina z nás prežila na Slovensku 6 krásnych rokov a ako som napísal na začiatku, boli sme pomerne izolovaní od vlastných rodín, ale myslím si, že svoju druhú rodinu sme našli tu. Väčšina z nás, čo to zažila má zo Slovenska tie najlepšie spomienky a je len dobre, že teraz sa takto stretávame aspoň 3 dni do roka. 

Pridané 28.10.2014 o 8:15

Práve mi písala Yolanda z Mexika. Nebude kričať a plakať cez skype. Keď prečítala tento článok plakala domov a kúpila si letenku a priletí do Viedne piatok aby sa stretla s nami. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Viac o tom ako sme študovali na Slovensku:

Prečo som študoval na Slovensku?

Prvé dní na Slovensku

Jazyková škola

Prvé dojmy z Bratislavy

Univerzita

Carlos Arturo Sotelo Zumarán

Carlos Arturo Sotelo Zumarán

Bloger 
  • Počet článkov:  66
  •  | 
  • Páči sa:  16x

Prišiel som na Slovensko študovať pred viac ako 30 rokmi a potom som sa vrátil do Peru, žil som istý čas v Mexiku, ale nakoniec som sa s rodinou rozhodol vrátiť na Slovensko, kde som nepretržite 10 rokov. Som majiteľ CK Eslovaquia travel a sprevadzam krajiny Latinskej Ameriky: Peru, Bolivía Ekvador, Mexiko, Guatemala, Čile, Argentina, Belize a Honduras. Som byvali majiteľ peruánskej reštaurácie CASA INKA v Bratislave. Zoznam autorových rubrík:  Peru - InkoviaDobývanie PeruPeru - zvyky a kultúraPeru - GastronomiaSlovensko a JaPeru - Mesta a PamiatkyPeru - CestopisyAmazonský pralesOpera a kultúraNezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu