reklama

Do pralesa sa treba poistiť, očkovať a zjesť chvost hada

Keď necestujem s turistami, hľadám nové miesta, ktoré by sa dalo navštíviť. Niektoré takéto miesta nie sú pre bežných turistov, preto sa idem najskôr pozrieť sám. V roku 2011 som bol v Amazonskom pralese. Mojím cieľom bolo navštíviť prírodnú rezerváciu Pacaya Samiria, najväčšiu prírodnú rezerváciu v Peru. Nechcel som isť s CK, lebo väčšinou Vás berú na miesta prispôsobené západným turistom. Moji známi v pralese ma spojili s miestnym sprievodcom Josém, ktorý je indián etnika cocama-cocamilla. José ma zobral do vlastnej dediny hlboko v pralese. Ja som sa predtým dobre pripravil: Poistil som sa, očkoval som sa, ale to som netušil, že ma tam nie len bohovia chránili.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Iquitos

Iquitos je mesto v amazonskom pralese, kde sa spájajú rieky Ucayali a Maraňom, obidve sú to obrovské rieky. Od tohto miesta rieka Amazonka dostáva svoje meno. Iquitos je tiež najväčšie mesto na svete, kam sa nedostanete po zemi (hovorím o meste na veľkom kontinente). Do Iquitos sa dostanete lietadlom napríklad z Limy (let trvá 1,5 hodiny), alebo loďou (napríklad trojdňovou plavbou z Pucallpy). O Iquitos napíšem neskôr.

Tu má čakal José, ktorý je sprievodcom a keďže vie po anglicky, je on ten, kto chodí do Iquitos po turistov. V mojej skupine sme boli štyria: Angličan, Američan, Portugalec a ja. Najprv sme išli asi dve hodiny autom do mesta Nauta, po jedinej cesta v tamojšom pralese. Neskôr sme prestúpili na loď a ďalšie hodiny sme sa plavili do dediny. Tu sme bývali v chatách miestnej komunity (niekto mi uvoľnil vlastnú posteľ). Bol som sám na izbe.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Ubytovanie v pralese
Ubytovanie v pralese 

Dedina

Dedina v pralese
Dedina v pralese 

Dieťa

Požierač horaliek
Požierač horaliek 

Pacaya Samiria

Z pralesa mám veľa fotiek, historiek (myslím si, že Tolkien by bol písal iné knihy, keby bol navštívil Amazonský prales) a najkrajšie spomienky. Materiál pre niekoľko článkov. Dve noci sme spali v malej osade a chodili sme loďou, alebo pešo po pralese. Tretiu noc som spal v pralese. Videli sme rôzne druhy zvierat, navštívili sme rôzne dediny, chytali sme ryby, atď. Pozrite náš amazonský prales:

Strom
Strom 
Obrázok blogu

Keď sme chodili do pralesa, chodili sme tak, že vpredu išiel vždy Josého priateľ Pedro s mačetou, potom sme išli my štyria turisti a vzadu išiel José. Keď Pedro našiel niečo zaujímavé, volal Josého, ktorý ostatným po Anglicky vysvetľoval o čo ide. Potom sme pokračovali.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Prestavka
Prestavka 
Obrázok blogu
Sup
Sup 

Najnebezpečnejší had.

Keď sme chodili po pralese, našli sme malého hada, ktorý spal skrútený. José chytil mačetu a odsekol mu hlavu. Potom nám povedal, že oni zabijú zvieratá, len keď ich budú konzumovať, ale jediná výnimka je tento had. On je taký jedovatý, že by dokázal veľmi rýchlo niekoho zabiť. „Ak ho my nezabijeme on určite zabije niekoho z našej komunity“ mi povedal.

Nebezpečný had
Nebezpečný had 
Anakonda
Anakonda 

Noc v pralese.

Portugalec a ja sme chceli spať aspoň jednu noc v pralese mimo komunity. Išli sme spolu s Pedrom loďou, zastavili sme sa v susednej dedine, išli sme cez jednu rieku potom sme odbočili do druhej menšej a neskôr ešte do menšej. Celý deň sme strávili v pralese, chytali sme pyrane a iné ryby na večeru. Pedro postavil tábor. Mačetou zoťal niekoľko stromov, mal so sebou hrubé igelity, dal jednu na zem a z druhej urobil stan. Neskôr varil na malom ohníku a najedli sme sa.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
So sieťou: s príplatkom :)
So sieťou: s príplatkom :) 
Kuchár - sprievodca
Kuchár - sprievodca 

Večer pred spaním sme sa rozprávali. Ja sa vždy veľa pýtam, tak mi rozprával o zvykoch, o tom čomu veria tunajší ľudia, hovoril o rôznych pralesných démonoch. Neskôr som sa ho spýtal, prečo on vždy ide ako prvý v skupine? Či preto, že je najlepší a nájde najviac zvierat? On mi povedal, že nie preto, ale keď on bol malý, učiteľ doniesol do triedy nejakého hada a povedal deťom, že ten ktorý zje chvost toho hada, nikdy nebude štipnutý hadom, potom sa spýtal či niekto chce zjesť ten chvost a Pedro sa prihlásil. Preto Pedro chodil ako prvý. On chránil celú našu skupinu a ja po troch dňoch úžasnej a bezpečnej cesty hlboko v pralese teraz viem, že sa nemám toľko pýtať.   

Carlos Arturo Sotelo Zumarán

Carlos Arturo Sotelo Zumarán

Bloger 
  • Počet článkov:  66
  •  | 
  • Páči sa:  16x

Prišiel som na Slovensko študovať pred viac ako 30 rokmi a potom som sa vrátil do Peru, žil som istý čas v Mexiku, ale nakoniec som sa s rodinou rozhodol vrátiť na Slovensko, kde som nepretržite 10 rokov. Som majiteľ CK Eslovaquia travel a sprevadzam krajiny Latinskej Ameriky: Peru, Bolivía Ekvador, Mexiko, Guatemala, Čile, Argentina, Belize a Honduras. Som byvali majiteľ peruánskej reštaurácie CASA INKA v Bratislave. Zoznam autorových rubrík:  Peru - InkoviaDobývanie PeruPeru - zvyky a kultúraPeru - GastronomiaSlovensko a JaPeru - Mesta a PamiatkyPeru - CestopisyAmazonský pralesOpera a kultúraNezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu